Lietuvos valdiškose įstaigose vis dar gajus biurokratinis požiūris. Pavyzdžiui, už šalies kelius atsakinga direkcija kelią Klaipėda–Palanga laiko valstybinės reikšmės, netgi tarptautiniu maršrutu Klaipėda–Palanga–Liepoja. Nors niekas nesiginčija, kad šiuo keliu galima nuvykti į Latviją, toks formalus ir užsispyręs funkcionierių požiūris lemia šiam keliui nustatytus ypatingus reikalavimus.
Valdiški dokumentai visiškai neatspindi šiandieninės realybės.
Nors neturiu statistikos, kiek transporto priemonių šiuo keliu vyksta į Liepoją, tikrai žinau, kad tūkstančiai klaipėdiečių ir aplink Klaipėdą gyvenančių žmonių kasdien naudojasi šiuo keliu. Jie važiuoja į darbą, namus, darželį, mokyklą, parduotuvę. Palangos plentas seniai yra tapęs Klaipėdos rytiniu aplinkkeliu, nors Vilniaus valdininkai jį vis dar laiko tarptautiniu keliu. Akivaizdu, kad šioje kelio atkarpoje taikomi valstybiniai standartai nesiderina su vietos gyventojų interesais – užtikrinti patogų, greitą ir saugų susisiekimą.
Šis kelias turi funkcionuoti kaip aplinkkelis, su reikiamais viadukais, papildomais įvažiavimais ir išvažiavimais, apsisukimais bei saugiu greičiu.
Kitaip tariant, turime šį kelią ištraukti iš biurokratų stalčių ir sugrąžinti į realybę.
Vietos valdžia taip pat turi imtis aktyvesnių veiksmų. Neužtenka savivaldybių vadovams tik skųstis, kad nieko negalima padaryti. Klaipėdos ir rajono savivaldybės turėtų suvienyti jėgas, priimti sprendimus miesto ir rajono tarybose ir kreiptis į LR Susisiekimo ministrą, prašant šią kelio atkarpą perduoti vietos valdžios žinion. Miesto aplinkkeliai privalo būti miesto pavaldume. Be to, tarptautinis maršrutas Klaipėda–Palanga–Liepoja išliktų, tačiau dalis šio kelio nuo Jakų žiedo iki kelio Klaipėda–Kretinga būtų pripažinta Klaipėdos rytiniu aplinkkeliu. Tokia praktika plačiai taikoma Europoje.
Už Lietuvos kelius atsakingi pareigūnai galėtų pasimokyti iš sėkmingos Lenkijos patirties – ši tankiai apgyvendinta šalis sugebėjo įrengti naujas, milžiniškas magistrales, kartu užtikrindama patogų susisiekimą žmonėms, gyvenantiems šalia valstybinės reikšmės kelių.