Grįžtu prie Klaipėdos bei rajono transporto bei aštraus kamščių problematikos.
Jau senai baigėsi tie laikai, kada Klaipėda buvo trijų gatvių miestu. Dabar viskas kitaip. Paskutinius dešimtmečius, dešimtys tūkstančių išsikėlė gyventi į priemiestį. Slengiuose, Ginduliuose ar Jakuose, dabar gyvena kur kas daugiau žmonių negu Miško kvartale ar Žvejybos uosto rajonuose.
Sovietiniais laikais projektuotas mieto gatvių tinklas, jau senai nebe atitinka žmonių judėjimo srautų. Jeigu anksčiau buvo svarbiausi Pietų-Šiaurės ašis, tai jau kurį laiką, dėl dėl pasikeitusios gyventojų lokacijos, didžiausias apkrovas patiria Vakarų-Rytų arterijos.
Stovėti spūstyse, įvažiuojant į miestą ryte, ar išvažiuojant iš jo po darbo, tapo žmonių varginančia kasdienybe. Tauralaukis, Liepų g., Jakų žiedas ar LEZ išvažiavimas, tapo vietomis kur klaipėdiečiai ir miesto svečiai ištaria daugiausiai keiksmažodžių.
Jau nekalbant apie tai, kad spūstyse labai padidėja oro tarša. Transporto srautai tokie intensyvūs, kad kalbėti tik apie esamų įvažiavimų ir išvažiavimų pralaidumo didinimą, yra gerokai pavėluota.
Norint iš esmės spręsti spūsčių problemą, reikia įrengti ir papildomą infrastruktūrą. Privalo atsirasti daugiau jungčių tarp Klaipėdos ir jos priemiesčių.
Atvirai sakant, tos nesibaigiančios kalbos ir diskusijos, gerokai įgriso. Nuo politikų kalbų, žmonėms gyventi patogiau nepasidarys. Reikalingi greiti ir efektyvūs veiksmai!
Dar daugiau chaoso, eismo organizavime sukelia, naujų komercinių objektų plėtra miesto pašonėje. Žmonėms reikia naujų parduotuvių, bet lygiai taip pat reikia ir naujai sutvarkytų kelių. Akivaizdu, kad atidarant naują prekybos centrą, privaloma pasirūpinti, kad jis netaptų galvos skausmu, nei pro šalį važiuojantiems žmonėms, nei į naują parduotuvę susiruošusiems pirkėjams. Deja, dabar taip nėra. Pastačius naują prekybcentrį prie Gindulių, dėl dar labiau išaugusių srautų, situacija tik pablogėjo. O ant kelio nudažyta žiedinė sankryža, tapo parodija, kuri dar ir kelia grėsmę eismo saugumui.
Apmaudu, kad nei vietinė valdžia, nei Klaipėdoje išrinkti Seimo nariai, nei Susisiekimo ministerija, pilna jėga nereaguoja į Klaipėdos priemiesčių susisiekimo krizę, kuri nuolat gilėja. Reikalingas aiškus veiksmų planas, tarp skirtingų valdžios institucijų, kas, kada ir ką turi padaryti, kad žmonės pajaustų teigiamus pokyčius.
Klaipėdos vienmandatėse išrinkti Seimo nariai, privalo groti pirmais smuikais, koordinuojant darbą ir prisiimant atsakomybę, arba pripažinti, kad jiems nepavyksta nieko padaryti ir užleisti vietą žmonėms, su didesne energija, atsidavimu ir kompetencija.
Klaipėda niekada nebuvo stabdantis „kamščių miestas“. Visada mėgo judesį ir laisvę. Todėl garbės reikalas yra kuo greičiau tuos „kamščius atkimšti“ ir tegul gyvenimas liejasi laisvai.
O jeigu reikalai nejuda iš vietos, belieka keisti įgulą.