Gera žinia klaipėdiečiams yra ta, kad Susisiekimo ministras Susisiekimo ministerija patvirtino, jog iš mirties taško pajudės miesto pietinio aplinkkelio reikalai. Nuspręsta skirti beveik 6 mln. eurų pietinio išvažiavimo iš uosto statybų pradžiai.
Nerami žinia yra tai, kad ši naujiena pasirodė likus 5 mėnesiams iki Seimo rinkimų. Labai tikiuosi, kad tai nėra politikų priešrinkiminiai triukai, nes miesto gyventojai ir uosto verslas gyvena ne pagal politikų rinkimų ciklus. Jau 20 metų kalbama apie pietinio aplinkkelio poreikį ir naudą miestiečiams, ekonomikai bei ekologijai.
Dar didesnė pietinio išvažiavimo būtinybė atsiranda vystant jūrinės energetikos projektus. Turime primygtinai vienu balsu pasakyti, kad nesvarbu, kokia Vyriausybė bus po Seimo rinkimų, ji turi tęsti Klaipėdos pietinio aplinkkelio statybos darbus.
Miesto, uosto ir nacionalinės valdžios atstovai turi sudaryti ilgalaikę sutartį, kurioje turėtų būti numatytas visų svarbiausių Klaipėdos transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimas. Savotiška Klaipėdos susisiekimo konstitucija – į miesto ir jo apylinkių transporto arterijų plėtrą būtina žiūrėti kompleksiškai ir sistemiškai. Kitaip, apleidus vieną arteriją vienoje atkarpoje, ji pradės kelti problemas ten, kur pralaidumas mažesnis.
Ant stalo reikia dėti ir spręsti ne tik pietinio aplinkkelio klausimą, bet ir kitus strategiškai svarbius transporto infrastruktūros mazgus. Klaipėdos susisiekimo konstitucijoje turi atsidurti ir pilnas Palangos-Šilutės kelio sutvarkymas su Jakų žiedo rekonstrukcija, šiaurinio išvažiavimo iš miesto sutvarkymas, Liepų gatvės išvažiavimo arterija, testi vertinimą dėl Baltijos žiedo rekonstrukcijos.
Tik nuosekliai įgyvendinus visą grandinę strategiškai svarbių projektų galėsime užtikrinti daugiau gryno oro, mažiau triukšmo ir kiekvieną dieną sutaupytas minutes bei kuro litrus Klaipėdoje bei jos apylinkėse gyvenantiems žmonėms.
Informacija: https://ve.lt/aktualijos/klaipedos-pulsas/vyriausybe-inicijuoja-pietinio-aplinkkelio-projekta