Esu dėkingas kuriantiems, dirbantiems ir besistengiantiems dėl Klaipėdos miesto eismo gerovės. Džiugu matyti naujus pėsčiųjų ir dviratininkų takus, gatvių remonto darbus. Tačiau pastebėjau, kad diegiant išmaniąją eismo valdymo sistemą strigome.
Šiuo metu kyla tik daugiau klausimų:
– Kodėl metus trukusi eismo modernizacija nepadėjo? Projektas buvo sustabdytas, o gal pritrūko finansavimo?
– Kodėl spūstys vis dar paralyžiuoja miesto gatves?
– Kodėl masiškai atsiradus naujiems šviesoforams, jie vis dar nėra tinkamai sureguliuoti taip didindami eismo problemas?
– Kada iš tiesų galime tikėtis realaus rezultato, kurį pajustų kiekvienas vairuojantis automobilį klaipėdietis?
Šį kartą aš atsakymų neturiu, bet gal juos turi ir sutiks pasidalinti Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis ar Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas ?
Tikiu, kad šie klausimai neramina daugelį Klaipėdos miesto gyventojų. O mane patį, kaip vairuotoją, glumina ir sistemos pasirinkimas. Esu nemažai keliavęs Europoje ir susiduręs su įvairiais eismo reguliavimo sprendimais, ne visi jie, deja, pasiteisinę, tačiau galima rasti išties modernių ir veiksmingų sistemų, kaip pvz.: „Smart traffic control” (kam įdomu susipažinti plačiau: http://y2u.be/4dOhPU51lT8 ir https://youtu.be/j79offP5evc?t=95).
Tokios „Smart” sistemos ne tik reguliuoja judėjimą, bet padaro jį saugesniu daugybe aspektų, nes stebimi ne tik pėstieji ir automobiliai, bet ir KET pažeidėjai. Įdomu, ar bent buvo svarstytos visoje Europoje pasiteisinusios eismo valdymo alternatyvos?