Neseniai kilo didelė diskusija apie numatomus įrengti greičio matuoklius įvairiose nacionalinės autostrados vietose. O kokia situacija su greičio radarais mūsų mieste?
Laikausi griežtos pozicijos, kad greičio matuokliai pirmiausiai turi būti skirti eismo saugumui užtikrinti, o ne baudoms iš vairuotojų rinkti, nes tas nuoseklus noras bausti žmones įvairiose situacijose dvelkia sovietinių apribojimų ir draudimų laikotarpiu.
Būtent pagal šį kriterijų ir turėtų būti parenkamos greičio matuoklių įrengimo vietos Klaipėdoje. Todėl kilo labai daug klausimų, kam H. Manto gatvėje buvo kurį laiką apribotas greitis iki 30 km/h ir dar įrengtas greičio matuoklis. Lyg savotiška gaudyklė baudos kvitams išrašinėti. Vertinant saugaus eismo situaciją, ties Mažvydo alėja H. Manto gatvėje įrengtų kalnelių visiškai užtenka, kad sutramdyti greičio mėgėjus. Sveikinu naujos miesto valdžios sprendimą šioje atkarpoje vietoje 30 km/h nustatyti 40 km/h greitį. Tai padidina eismo pralaidumą intensyvia H. Manto gatve. Tačiau greičio matuoklis šioje atkarpoje liko. Kam? Kokią funkciją jis atlieka?
Kur kas prasmingiau ir efektyviau saugaus eismo prevencijos prasme jis veiktų, pavyzdžiui, S. Daukanto gatvėje, ties Vytauto Didžiojo gimnazija esančia pėsčiųjų perėja. Ypač prasidėjus mokslo metams čia labai padidėja moksleivių srautas.
Klaipėdos miesto eismo saugumo architektų požiūriu, greičio matuokliai statomi ten, kur yra ilgesnės gatvių tiesios atkarpos, bet kaip taisyklė, ten beveik nėra pėsčiųjų. Pavyzdžiui Mokylos g. viadukas ar Minijos g. ties „Grigeo“ įmone. Esu įsitikinęs, kad mieste greičio matuokliai kur kas didesnę naudą eismo saugumui duotų, jeigų būtų statomi ten, kur pėsčiųjų perėjose yra dideli žmonių srautai: prie darželių, mokyklų, ligoninių, poliklinikų, didesnių prekybos centrų.